• H. Dunanta 1, Zagreb
  • 01 5585 266

Kako zaštititi backup vaše tvrtke od ransomwarea

Izrada sigurnosnih kopija bitan je dio bilo kojeg plana za oporavak od katastrofe ransomwarea . U slučaju da je organizacija pogođena ransomware-om, ona jednostavno može upotrijebiti sigurnosne kopije za oporavak sustava bez plaćanja centa lošim momcima.

Postoji samo jedan problem: sigurnosne kopije nisu imune na ransomware. Sve više napredni ransomware sojevi sadrže mehanizme koji su dizajnirani za traženje i šifriranje sigurnosnih kopija koje se pohranjuju i lokalno i u oblaku. A ako se tvrtke sigurnosne kopije kriptiraju, možda neće imati drugog izbora nego platiti otkupninu .

U ovom ćemo vam članku pokazati kako ransomware može utjecati na stvaranje sigurnosnih kopija tvrtke i što možete učiniti kako bi sigurnosne kopije bile sigurne.

Kako ransomware šifrira sigurnosne kopije?

Postoji mnogo načina na koje ransomware može zaraziti sustav, uključujući privitke e-pošte, zlonamjerne veze, preuzimanja putem uređaja, RDP napade, MSP alate i drugi softver treće strane. Nakon što zarazi krajnju točku, potencijalno se može proširiti na sve sigurnosne kopije koje se održavaju na uređajima dostupnim za pisanje putem standardnih protokola, poput NAS uređaja, lokalno instaliranih usluga u oblaku i uređaja povezanih USB-om.

Nekoliko je načina na koji to možete učiniti:

Širi se mrežom

Mnogi vlasnici malih poduzeća razumiju vrijednost sigurnosnih kopija, ali možda nemaju resurse ili stručnost za stvaranje i održavanje cjelovite strategije kontinuiteta. Umjesto toga, oni mogu uzeti ad-hoc pristup, koji može uključivati ​​ručno kopiranje kritičnih datoteka na vanjski tvrdi disk ili automatiziranje redovitih sigurnosnih kopija na mrežnom datotečnom poslužitelju.

Lokalne sigurnosne kopije važne su, ali nisu učinkovito rješenje ako se koriste same. Mnoge ransomware verzije mogu se bočno širiti na druga računala na mreži i preslikati mrežne pogone. Ako se sustav zarazi, postoji velika vjerojatnost da će se ransomware širiti po mreži i šifrirati pogon koji sadrži sigurnosne kopije organizacije.

Sinkroniziranje s pohranom u oblaku

Spremanje u oblaku prikladan je način pohrane datoteka, ali nije učinkovit način održavanja sigurnosnih kopija - posebno kada je u pitanju ransomware.

Mnoge usluge pohrane u oblaku kao što su Dropbox, OneDrive i Google Drive automatski sinkroniziraju lokalne datoteke s datotekama pohranjenim u oblaku. Ako se vaše poslovanje nađe na udaru zbog ransomwarea i datoteke na vašoj mreži su šifrirane, datoteke će se također kriptirati u oblaku.

Neki pružatelji usluga pohrane u oblaku nude inačicu datoteka, što znači da zadržava više verzija datoteka. Ako su datoteke vaše tvrtke šifrirane, datoteke možete jednostavno vratiti u prethodnu, nešifriranu verziju. No ovu značajku ne podržavaju svi davatelji podataka u oblaku i ona možda neće biti omogućena prema zadanim postavkama.

Brisanje točaka vraćanja sustava

Vraćanje sustava, ugrađeni alat za oporavak sustava Windows omogućuje administratoru da preusmjeri nedavne promjene u operativni sustav i može biti koristan za vraćanje upravljačkih programa i sistemskih datoteka na prethodne verzije. Nažalost, vraćanje sustava ne sprema kopije osobnih datoteka, uključujući dokumente, fotografije i videozapise, što znači da se ne može upotrijebiti za poništavanje šifriranja.

Čak i ako bi Vraćanje sustava moglo pomoći u obnavljanju osobnih datoteka, mnogi ransomware programi - uključujući WannaCry, Cryptolocker i Locky - dizajnirani su da namjerno njuškaju i brišu kopije sjena volumena (snimke koje System Restore koristi za oporavak) koristeći naredbe naredbenog retka.

Sigurnosne kopije otporne na ransomwarea

Višeslojni pristup je najbolji način zaštite sigurnosnih kopija od ransomwarea.

Lokalne sigurnosne kopije su brze, učinkovite i mogu im se lako pristupiti kad god je to potrebno. Međutim, kao što je već spomenuto, lokalne sigurnosne kopije ranjive su za ransomware, koji se potencijalno može širiti mrežom.

Iako su rješenja za pohranu van mjesta uglavnom sporija i manje zgodna, izolirana su od mreže poduzeća te se stoga smatraju pouzdanijima. Upotreba mješavine lokalnih i vanjskih sigurnosnih kopija pruža najbolje od oba svijeta.

Imajući to u vidu, najlakši način za sigurnosno kopiranje zaštićen je softverom je primjena pravila 3-2-1 koja propisuje da poduzeće treba:

  • Zadržite najmanje tri kopije datoteka.
  • Spremite kopije na najmanje dvije različite vrste medija za pohranu.
  • Spremite barem jednu kopiju izvan mjesta.

Ne zaboravite da uvijek koristite jedinstvene prijave i lozinke za sve sigurnosne kopije (i sve ostalo po tom pitanju!).

Zadržite najmanje 3 kopije

Što više sigurnosnih kopija ima tvrtka, to je manji rizik od gubitka podataka. Tvrtke bi trebale nastojati održavati najmanje tri kopije podataka. Ako se jedna kopija izgubi zbog otkupne opreme, krađe, tehničke pogreške ili prirodne katastrofe, poslovni čelnici mogu biti sigurni da će se na nju vratiti i druge kopije.

Spremite najmanje dvije kopije na različite uređaje

Svi uređaji prestaju prije ili kasnije. Diverzificiranje medija za pohranu umanjuje rizik istodobno neuspjeh sigurnosnih kopija. Pri lokalnom pohranjivanju sigurnosnih kopija koristite barem dvije različite vrste medija za pohranu, poput lokalnog pogona, poslužitelja datoteka, NAS uređaja ili pogona vrpce.

Spremite barem jednu kopiju izvan mjesta

Da bi se osigurala maksimalna zaštita, najmanje jedna kopija sigurnosnih kopija trebala bi biti u potpunosti izolirana od mreže i po mogućnosti pohranjena izvan mreže, gdje će biti sigurno od ransomwarea.

Postoji nekoliko različitih opcija za pohranjivanje sigurnosnih kopija tvrtke u izvan. Sustavi izrade sigurnosnih kopija mogu se činiti pomalo zastarjelim rješenjem, ali ostaju popularna opcija zahvaljujući ekonomičnosti, skalabilnosti i arhivskoj stabilnosti. Sigurnosni sigurnosni sustavi obično nisu povezani ni s jednom mrežom i na njih ne može utjecati ransomware.

Usluge sigurnosnih kopija u oblaku nude modernije rješenje za stvaranje i održavanje izvanmrežnih sigurnosnih kopija. Posluživanje sigurnosnih kopija u oblaku smješteno je u sigurnim, namjenskim objektima koji obično uključuju kontrolu okoliša, rezervne zalihe napajanja, sustave za suzbijanje požara i još mnogo toga. Ako ransomware ili lokalna katastrofa uništavaju lokalne sigurnosne kopije vaše tvrtke, možete se koristiti sigurnosnim kopijama u oblaku za ponovno postavljanje i pokretanje.

Spremanje u oblaku u odnosu na sigurnosne kopije u oblaku

Važno je napomenuti da usluge pohrane u oblaku i usluge sigurnosnog kopiranja u oblaku nisu ista stvar. Usluge pohrane u oblaku dizajnirane su upravo tako - pohranjivanje datoteka. Oni možda ne nude inačice datoteka, što ostavlja sigurnosne kopije ranjive za ransomware, a obično vam ne dopuštaju da zadržite strukturu datotečnog sustava, što znači da ako ikada trebate oporaviti svoj sustav, morat ćete organizirati sve svoje podatke prema ruka.

Usluge sigurnosnog kopiranja u oblaku s druge strane napravljene su s obzirom na oporavak od katastrofe i kontinuitet poslovanja. Omogućuju vam zadržavanje strukture datotečnog sustava i obično uključuju korisne značajke kao što su verzija datoteka, izvješća o statusu, opcije zakazivanja i bolje metode šifriranja za prijenos podataka. Kada je u pitanju sigurnosno kopiranje sigurnosnih kopija, usluge sigurnosnih kopija u oblaku su najbolja opcija.

Upravljanje pristupom

Bez obzira na medij za pohranu koji je vaša tvrtka odabrala, važno je ograničiti pristup samo onima koji imaju zakonite poslovne potrebe. To uključuje vrlo selektivnost tko ima vjerodajnice za prijavu na poslužitelje datoteka i sigurnosne kopije, kao i ograničavanje fizičkog pristupa sigurnosnim kopijama na licu mjesta putem sigurnog upravljanja pohranom i pristupom. Ograničavanje pristupa sigurnosnim kopijama pomaže smanjiti površinu napada za ransomware i minimizira šanse da osjetljive informacije tvrtke padnu u pogrešne ruke.

Ublažavanje učinaka ransomwarea

Robusna sigurnosna kopija strategije je ključni sastojak za ublažavanje učinaka ransomwarea.

Emsisoft Upute za pomoć oko rješavanje problema sa Malware

Svi korisnici foruma podrške za Emsisoft koji trebaju pomoć za uklanjanje zlonamjernog softvera Malware moraju se pridržavati dolje navedenih uputa:

Većina našeg pomoćnog osoblja na forumu radi od ponedjeljka do petka. Trudimo se odgovoriti na sve objave u roku od 24 sata od objave, ali imajte na umu da ako objavite bilo kada u kasno popodne ili navečer u petak ili bilo kada u subotu ili nedjelju, odgovor nećete dobiti do ponedjeljka. Također, imajte na umu da naši tehničari za podršku možda nisu u istoj vremenskoj zoni kao i vi, pa bi moglo postojati nekoliko sati razlike između objave i tehničara koji radi u vašem slučaju za podršku.

Sljedeće smjernice su za Pomoć, moje je računalo zaraženo! Forum za podršku. Zamišljeni su da vam pomognu, da tehničarima, pružite dovoljno informacija za početak izrade plana za čišćenje vašeg stroja.

  • Emsisoft ne odobrava upotrebu piratskog / ilegalnog softvera. Ako se takav softver nađe na vašem računalu, tehničar koji vam pomaže, umože zahtjevati na tome da se Piratski/ilegalni softver ukloni. Pridržavamo pravo odbiti pomoć svima koji ne žele deinstalirati Piratski/ilegalni softvare.
  • Inzistiramo na tome da svatko tko prima pomoć, ovdje na forumima za podršku Emsisoft-u, instalira program protiv zlonamjernog softvera u najmanju ruku radi zaštite svog sustava.
    Pokrenite samo jednu nit koja traži pomoć. Sva pitanja držite u svojoj niti. NE započinjte novu temu.

NEMOJTE pokrenuti više topica povezanih s istim problemom.

Ako ne znate, stanite i pitajte! Ne nastavljaj dalje.

Nastavite odgovarati dok vam se ne prikaže "U redu" (Samo zato što ne vidite problem ne znači da ga nema)

Nakon što je vaš slučaj riješen, topic će biti zatvoren.

Tipic će se zatvoriti nakon 72 sata neaktivne aktivnosti.

NE otvarajte dodatne tipice istog problema, nešto poput "HELP1 !!!! 11111 !!! 1!" i takve.

NE upotrebljavajte bilo koji oblik Haxor, Leet speak, Netspeak, IM govor i slično u bilo kojim postovima na ovom forumu. Koristite samo pravilan pravopis, gramatiku, interpunkciju i velika slova. Što više vremena osoba koja vam pomaže mora provesti pokušavajući shvatiti što govorite, duže će im trebati da formuliraju odgovor.

NE postavljajte zahtjev za pomoć na tuđem topicu. To može dovesti do zbrke, a vaš će se post izbrisati s porukom da pokrenete vlastiti topic.

NE šaljite privatne poruke tražeći pomoć.

NE šaljite e-poštu tražeći pomoć, ako niste korisnik plaćene Emsisoft zaštite

NE odgovarajte ni na jednu temu, nudeći pomoć ili bilo kakve komentare bilo koje vrste u niti za uklanjanje zlonamjernog softvera, osim ako vam nije odobreno izričito dopuštenje od strane administratora ili moderatora.

Ransomware upozorenje: Sada napadači kradu i podatke

Sada su sve veće šanse da vam se ukradu podaci, osim što je vaša mreža zaključana, kada vas napadne ransomware napadom - što znači da je žrtva ove vrste zlonamjernog softvera sada još opasnija.

Mogućnost da ih cyber kriminalci ostave zaključane dovoljno je štetna, ali prodajom ukradenih podataka, hakeri stvaraju dodatne probleme. Napadači koriste ukradene podatke, pokušavajući s ucjenjivati organizacije, koje su se zarazile ransomware softverom, da plate otkupninu, u zamjenu da podaci neće biti javno objavljeni

Ransomware grupe poput onih koji stoje iza Mazea i Sodinokibija već su pokazale da će nastaviti s objavljivanjem privatnih podataka ako im ne bude plaćeno, a sada je taktika sve učestalija, s tim da više od jednog od deset napada dolazi ucjena osim iznude.

Pročitaj više

Danas je sjedište tvrtke Emsisoft na Novom Zelandu, ali održava globalnu prisutnost putem lokalnih timova u svim vremenskim zonama. Zlonamjerni softver ne spava, a ni mi.

Korisni linkovi

Pratite nas